دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1395 - 11:50

توقف هیات رئیسه واحد نجف آباد در ایستگاه برق و پاسخ به سخنان صریح دانشجویان

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، در ادامه سلسله نشست‌های هفتگی پرسش و پاسخ دانشجویی، به دانشکده مهندسی برق رفته و پای صحبت دانشجویان نشستند
کد خبر : 82606

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، سید محمد امیری رئیس واحد نجف آباد در این نشست، از امکان ارتباط با دانشگاه‌های خارج از کشور گفت و خاطر نشان کرد: «ما از ارتباط دانشجویان واحد نجف آباد با سایر دانشگاه‌های بین المللی استقبال می‌کنیم. شناسایی استادان خارج از کشور که مایل به همکاری با این دانشگاه هستند یکی از اقداماتی است که در حال پیگیری آن هستیم. از این طریق این استادان می‌توانند برخی از دروس را به صورت فشرده و در مدت یک ماه به دانشجویان ارائه دهند. ازاین راه می‌توانیم از استادان ایرانی که در خارج از کشور مشغول به کار هستند و حتی از افراد خارجی که حاضر به همکاری باشند برای بالا بردن سطح علمی دانشجویان ‌‌نهایت استفاده را ببریم»



سید محمد امیری ادامه داد: «یکی دیگر از کارهایی که در حال رایزنی آن با دانشگاه‌های خارج از کشور هستیم، تعیین استاد راهنما می‌باشد. برخی از استادان با سطح بالای علمی هستند که به دلیل مشغله زیاد کاری، امکان رفت و آمد به ایران را ندارند ولی دانشجویان ما می‌توانند به عنوان استاد راهنما از آن‌ها استفاده کنند. در حال هماهنگی هستیم که دانشجویان را به خارج از کشور بفرستیم تا بتوانند از راهنمایی این استادان بهره‌مند شوند و پژوهش‌های علمی خود را در کنار استاد راهنمای خود در خارج از کشور انجام دهند و در ‌‌نهایت برای جلسه دفاع، از آن استاد دعوت می‌کنیم که در این جلسه حضور داشته باشد.»
امیری با اشاره به بخشنامه فرصت‌های مطالعاتی افزود: «با ابلاغ بخشنامه فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان دکترا، آن‌ها می‌توانند به مدت ۹ ماه از این فرصت استفاده کنند.»



وی در ادامه خطاب به دانشجویان مهندسی برق گفت: «دانشگاه از حضور و شرکت شما در همایش‌ها و سمینارهای داخلی و بین المللی معتبر حمایت می‌کند تا آنجا که حتی در صورت شرکت در همایش‌های بین المللی، برخی هزینه‌های شما را نیز تامین می‌کند. زمینه برای انجام این گونه کار‌ها فراهم است و باید از این فرصت بوجود آمده ‌‌نهایت استفاده را ببرید.»



رئیس واحد نجف آباد در ادامه با اشاره برخی از اعضای هیات علمی که مقاطع تحصیلی خود را در واحد نجف آباد گذرانده‌اند افزود: «از شما انتظار دارم پس از فارغ التحصیلی، در همین دانشگاه که به آن تعصب و تعلق خاطر دارید مشغول به کار شوید. من یقین دارم که فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها با عشق و علاقه بیشتری کار خواهند کرد.»
در ادامه، سید محمد امیری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها گفت: «تجهیز آزمایشگاه‌ها و آنچه که در سر فصل دروس ذکر شده وظیفه دانشگاه می‌باشد. البته خرید دستگاه‌های مورد نیاز روند خاص خود را دارد، چرا که کاری تخصصی است و باید کار‌شناسی شده عمل کرد. در این خصوص هیچ گونه مشکلی از نظر بودجه و تامین اعتبار نداریم و به محض دریافت اعلام نیاز دانشکده، نسبت به تهیه آن اقدام خواهیم کرد.»



رئیس واحد نجف آباد همچنین در مورد کیفیت لوازم و تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه‌های دانشکده مهندسی برق افزود: «با استناد به صحبت‌های افرادی که از تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده برق بازدید کرده‌اند باید بگویم که این امکانات و تجهیزات، به مراتب از تجهیزات موجود در دانشگاه صنعتی شریف بهتر و به روز‌تر هستند. با این حال برای تجهیز آزمایشگاه‌ها هیچ گونه مشکلی نداریم و در خصوص آموزش دانشجویان هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد چرا که معقدیم باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته